قدمت صفحات الجدول الزمني على فيسبوك الكثير من الفرص للكيانات لبناء وسوق علامتها التجارية على الإنترنت. ويسمح نجاح العمل في فانبيدج للشركات بالاتصال بالمستهلكين المخلصين، والوصول إلى العملاء الجدد المحتملين وبناء الولاء بين سوقها الحالية. ولكن كيف يمكنك إستخدام الجدول الزمني للعلامة التجارية على فيسبوك؟
الجدول الزمني للفيس بوك:
الجدول الزمني ل Facebook هو طريقة جديدة لعرض ملفك. وقد ولدت ردود فعل مختلفة من مستخدمي FB. البعض لم يعجبه الأمر، ولكن البعض الآخر كان مستعدا لتقديمه لمحاولة. يمكنك إستخدام إعداد ملف التعريف الجديد لإخبار العالم عن العلامة التجارية الخاصة بك. ابدأ بتنشيط إعدادات الخط الزمني. صفحتك لن تذهب مباشرة. سيمنحك فيسبوك الوقت للتعرف على الصفحة والتعرف على الميزات ونشرها بمجرد جاهزيتها. أثناء قيامك بذلك، سيرى أصدقاؤك ومشجعوكم ملفك القديم وسيحصلون فقط على لمحة عن جدولكم الزمني بمجرد نشره.
تحديث غلافك:
من السمات الجديدة لصفحات الجدول الزمني على فيسبوك. هذه هي الصورة التي تظهر في أعلى صفحة الخط الزمني. بالنسبة لحساب ملف التعريف الشخصي، يمثل هذا أفضل صورة لهم. كما يمكن أن تكون صورة لا تنسى تمثل أكثر ما يحبونه عن حياتهم. وبالنسبة لصفحات المروحة، فإن هذا يرمز إلى ما تمثله الأعمال. قد تكون هذه هي الطريقة التي يريدون أن يتذكروا بها مستهلكوهم أو صورة تلخص ما تمثله الشركة.أيا كان ما تضعه في صورة الغلاف الخاصة بنا، فتأكد من أنها ستجذب العملاء وستكون علامة على علامتك التجارية.
معلومات الشركة:
ستجد قسم "حول" في ملف تخصيص الخط الزمني الجديد. هنا تقدم معلومات أساسية عن شركتك؛ الاسم والعنوان وتفاصيل الاتصال الأخرى. من المستحسن ملء كل المعلومات المطلوبة. أضف بضع بيانات غير واضحة لجذب المزيد من المستهلكين للتعرف على علامتك التجارية بشكل أفضل قليلا.
التطبيقات:
بجانب القسم الخاص بشركتك توجد مصغرات للتطبيقات. يمكنك إختيار أي تطبيق لعرض الطلب في الصفحة وتخصيص الطلب الخاص بهم بالنقر فوق السهم المنسدل الموجود في الجانب الأيمن من مقطع التطبيق. يجب أن تكون التطبيقات الحيوية لشركتك مرئية بسهولة.قدمت صفحة الجدول الزمني الجديدة على فيسبوك عدة ميزات يمكن للشركات إستخدامها في بناء علامتها التجارية. هناك صورة الغلاف، والتي تساعد على إعطاء هوية للشركة، وهي عبارة عن قسم يعطي تفاصيل أكثر عن الشركة. وهناك قسم التطبيقات الذي يسمح لعملائك المحتملين باستكشاف عروضك.
Facebook
timeline pages have presented a lot of opportunities for entities to
build and market their brand online. A successful fanpage allows
businesses to connect with loyal consumers, reach potential new clients
and build loyalty among their existing market. But how can you use
Facebook timeline for brand building?
The Facebook timeline:
Facebook
timeline is a new way of viewing your profile. It has generated
different reactions from FB users. Some did not like it but others were
willing to give it a try. You can use the new profile setting to tell
the world about your brand. Start by activating the timeline settings.
Your page will not go live right away. Facebook will give you time to
familiarize the page, get to know the features and publish it once it's
ready. While you are doing that, your friends and fans will see your old
profile and will only have a glimpse of your timeline once you have
published it.
Updating your cover:
A new feature of the
Facebook timeline pages is the cover. This is the image that appears
across the top of the timeline page. For personal profile account, this
represents their best photo. It could also be a memorable image that
represents what they love most about their life. For fan pages, this
symbolizes what the business stands for. This could be how they want to
be remembered by their consumers or a portrait that sums up what the
company represents.
Whatever you put in our cover photo, make sure that it will attract customers and will make a mark for your brand.
Company Information:
You
will find an About section in the new timeline profile. This is where
you provide basic information about you company; the name, address and
other contact details. It is recommended that you fill out all the
needed information. Add a few catchy statements to attract more
consumers to get to know your brand a little better.
Applications:
Next
to the section about your company are thumbnails of applications. You
can choose which application to display on the page and customize their
order by clicking on the drop down arrow at the right most side of the
application section. The applications which are vital to your business
should be easily visible.
The new Facebook timeline profile has
provided several features that business can use to build their brand.
There is the cover photo, which helps give identity to the business, an
about section that gives more details about the company. And there is
the application section that allows your potential clients to explore
your offerings.
Article Source: http://EzineArticles.com/6989382
Aucun commentaire:
Enregistrer un commentaire